Program „Penpal”

Korespondencja w języku angielskim z uczniami z innych krajów w roku szkolnym 2015/2016

 W sumie 100 uczniów z Gimnazjum Publicznego nr 1 we Frysztaku bierze udział w wymianie listów z rówieśnikami z innych krajów. Jest wielu uczniów chętnych do pisania listów i poznawania nowych kultur a przy tym nowych przyjaciół. Wielu z nich koresponduje nawet z dwoma lub czterema uczniami z danej szkoły partnerskiej.

Lista szkół, z którymi korespondują uczniowie z Gimnazjum we Frysztaku w roku szkolnym 2015/2016:

 

Collège Immaculée

EVREUX

Francja

 http://colleges.ac-rouen.fr/immaculee/

Ze szkołą tą współpracujemy już od kilku lat.  


 

Ritsumeikan Junior and Senior High School z miasta Kyoto w Japonii.

http://www.ritsumei.ac.jp/fkc/eng/ 


 

I.C. „Via Cortina”z Rzymu      Włochy

http://www.icviacortinaroma.it/ 


 

FEDAC CASTELLAR Catalonia – Barcelona, Hiszpania

http://www.fedac.cat/castellar/


Szkoła z USA.


Korespondencja 2014/2015

Uczniowie z Gimnazjum Publicznego nr 1 we Frysztaku korespondują w języku angielskim z rówieśnikami z następujących szkół:

- College La Source, z AMNEVILLE we Francji;

- Collège Immaculée, z EVREUX we Francji;

- CPI Alfonso VII, z miasteczka Pontevedra w Hiszpanii;

- Level English Services z miejscowości Vitoria-Gasteiz w Hiszpanii;

- Ritsumeikan Junior and Senior High School z miasta Kyoto w Japonii.

 

Dzięki tym kontaktom ze szkołami z innych krajów większość naszych uczniów ma szansę korespondować z rówieśnikami w języku angielskim, poznawać inne kultury, obyczaje i tradycje. Można zauważyć, że uczniowie bardzo chętnie piszą listy i z każdym rokiem coraz więcej naszej młodzieży chce uczestniczyć w wymianie listów.

Ponad 150 uczniów bierze udział w międzynarodowym programie wymiany listów w roku szkolnym 2014/2015.


 

Korespondencja 2013/2014

W roku szkolnym 2013/2014 młodzież z Gimnazjum Publicznego nr 1 we Frysztaku, bierze czynny udział w programie wymiany listów w języku angielskim z rówieśnikami z innych krajów. Jak co roku nie zabrakło chętnych uczniów do pisania listów w wersji tradycyjnej, czyli papierowej. Tradycja ta zanika, ale w naszej szkole chcemy ją zachować, pokazać jak listy powinny być pisane, aby druga osoba, do której list jest zaadresowany mogła go przeczytać a później odpisać. Uczniowie zaangażowani w program mają za zadanie napisać list na brudno a następnie po poprawieniu go przez nauczyciela języka angielskiego, przepisać poprawnie, nie robiąc już żadnych błędów. Jest to jedna z przyjemniejszych form ćwiczenia pisania w języku angielskim. W tym roku szkolnym uczniowie korespondują ze szkołą Ritsumeikan Junior High School z Kyoto, w Japonii. 24 uczniów klas pierwszych wymienia listy z kolegami i koleżankami z tej międzynarodowej szkoły. Jesteśmy zadowoleni, że udało się nam nawiązać kontakt ze szkołą japońską.
W historii naszego Gimnazjum to już druga szkoła z Kraju Kwitnącej Wiśni, z którą korespondujemy.
Oprócz tego kontunuujemy współpracę ze szkołą francuską- Collège Immaculée z regionu EVREUX. 3 grupy uczniów z klas pierwszych, drugich oraz trzecich pisze listy do uczniów z Francji. Jest to ok. 80 młodych ludzi, którzy bardzo chętnie skorzystali z możliwości poznania nowych przyjaciół z zagranicy. Tak jak i w poprzednich latach odbywa się wymiana listów z młodzieżą ze szkoły językowej Level English Services z kraju Basków, w Hiszpanii (19 uczniów pisze listy) oraz ze szkołą I.E.S. VALLE DE GUERRA, z La Laguny na Teneryfie, na Wyspach Kanaryjskich (44 uczniów bierze udział w wymianie listów z tą szkołą).


Korespondencja 2012/2013

Przede wszystkim współpraca ta opiera się na korespondencji w języku angielskim.

Uczniowie wymieniają się listami ze swoimi rówieśnikami z różnych krajów. Ważne jest aby listy były pisane ręcznie, w taki sposób aby były przejrzyste i ładne.

W tym roku bierze udział w wymianie listów w sumie 120 uczniów. Jest to znaczna liczba młodych ludzi, którzy sami, dobrowolnie zgłaszają się do korespondencji. Prawie z każdej klasy są uczniowie chętni do pisania listów i poznawania nowych kultur a przy tym nowych przyjaciół. Wielu z nich koresponduje nawet z dwoma uczniami z danej szkoły partnerskiej.

Lista szkół, z którymi korespondują uczniowie z Gimnazjum we Frysztaku:

Collège Immaculée
EVREUX
Francja

http://colleges.ac-rouen.fr/immaculee/


Level English Services

Calle de Francisco Javier Landáburu
Basque Country
Hiszpania

http://www.levelenglish.net/es/


I.E.S. VALLE DE GUERRA

LA LAGUNA TENERIFE
Wyspy Kanaryjskie
Hiszpania


Krāslavas pamatskola

Krāslava
Łotwa

http://www.kraslavaspsk.skolam.lv/


CPI Alfonso VII

Pontevedra
Hiszpania

http://www.edu.xunta.es/centros/cpialfonsovii/


Oprócz tego jedna z klas, tzn. klasa II b współpracuje ze szkołami z Grecji, Czech i z inną szkołą z Polski w programie eTwinning.


Korespondencja – 2011/2012

W roku szkolnym 2011/2012 jak zawsze nawiązaliśmy współpracę ze szkołami zagranicznymi, których uczniowie korespondowali z naszymi uczniami w języku angielskim. Udało nam się nawiązać kontakt z takimi szkołami jak:

- Szkoła z miejscowości Krāslava z Łotwy
(29 uczniów wymieniało listy z uczniami z tamtej szkoły),

- Szkoła Flood Middle School z USA, z miejscowości Stratford
(12 uczniów brało udział w tej korespondencji).

Kontynuowaliśmy również współpracę z – Collège Immaculée w Evreux we Francji
(klasy pierwsze – 27 uczniów i drugie – 30 osób),

- IES Celanova z Hiszpanii
( uczniowie z klas drugich i trzecich – 37 uczniów),

- Escola Povill z okolic Barcelony w Hiszpanii
(klasy pierwsze i niektórzy uczniowie z klasy drugiej – razem 27 uczniów),

- I.E.S. VALLE DE GUERRA z Teneryfy, na Wyspach Kanaryjskich
(klasy drugie i trzecie – razem 20 uczniów)

Dzięki tym kontaktom ze szkołami z innych krajów większość naszych uczniów miała szansę korespondować z rówieśnikami w języku angielskim, poznawać inne kultury, obyczaje i tradycje. Można zauważyć, że uczniowie bardzo chętnie piszą listy i z każdym rokiem coraz więcej naszej młodzieży chce uczestniczyć w wymianie listów.


Korespondencja 2010/2011

Lista szkół, z którymi korespondowaliśmy w roku szkolnym 2010/2011:
- Collège Immaculée, Evreux, Francja
(2 klasy)- prawie 60 uczniów pisało listy do uczniów z tej właśnie szkoły,

- IES Celanova, Hiszpania
(30 uczniów)

- Escola Povill obok Barcelony, Hiszpania
(27 uczniów)

- Szkoła z Volgogradu, Rosja
(30 uczniów)

- I.E.S. VALLE DE GUERRA, Teneryfa, Wyspy Kanaryjskie, Hiszpania
(27 uczniów)
Kontynuowaliśmy również współpracę z:
- College et lycee SAINT- SEBASTIEN in Landerneau, Francja
(44 uczniów)

- Szkoła ze Słowacji, z miasta Brezová pod Bradlom
(6 uczniów)

- Florence Middle School w Dallas, USA
(100 uczniów)

Czasami zdarzyło się, że jeden uczeń korespondował z kilkoma rówieśnikami z kilku różnych krajów. Program korespondencyjny jest tylko dla osób, które są w stanie pisać listy regularnie, którzy przynoszą je w wyznaczonym czasie i którzy uwielbiają pisać w języku angielskim, chcą poćwiczyć pisanie w języku obcym oraz chcą poznawać nowych przyjaciół z innych krajów.
Pisanie listów to już taka tradycja w naszej szkole i jej początki sięgają roku 2002. To wtedy mniej więcej rozpoczynaliśmy przygodę z wymianą listów. Do tej pory jest to coś, bez czego nie wyobrażamy sobie roku szkolnego.


 Korespondencja 2009/2010

W roku szkolnym 2009/2010 nawiązaliśmy pisemny kontakt z takimi szkołami jak:

-Collège Jean Rostand w Valence d’Agen, we Francji,

- Szkoła z miejscowości SESIMBRA w Portugali,

-Prywatna szkoła BELL SCHOOL, w Tamil Nadu, w Indiach,

- HAVRE PUBLIC SCHOOLS z MONTANY, w USA,

- ELM CREEK SCHOOLS z NEBRASKI, USA,

- Szkoła ze Słowacji, z miejscowości Brezová pod Bradlom,

-Szkoła średnia z miasta Móstoles niedaleko Madrytu,

-Florence Middle School z Dallas w USA,

-szkoła z miejscowości Mogilev (wschodnia część Białorusi).

Kontynuowaliśmy również współpracę z
College et lycee SAINT- SEBASTIEN w Landerneau, we Francji.

Uczniowie wymieniali się listami ze swoimi rówieśnikami przez cały rok szkolny. Wielu z nich otrzymało ok. 9 listów w ciągu kilku miesięcy. Jest to naprawdę duża liczba. Uczniowie często dostawali też drobne upominki, zdjęcia czy pocztówki. Współpraca z Indiami opierała się na korespondencji, ale była prowadzona w ramach programu współpracy międzynarodowej Bell School. Każdy uczeń, na zakończenie projektu otrzymał dyplom- certyfikat ze szkoły językowej w Indiach, potwierdzający uczestnictwo w programie.